Psychoterapia Łódź - nasi specjaliści

Centrum Psychologiczno-Pedagogiczne Futurum to miejsce, w którym odmienia się życie wielu dzieci oraz ich rodzin. Dzięki odpowiednio dobranej i umiejętnie prowadzonej psychoterapii w Łodzi Wasze dzieci stale się rozwijają i pokonują kolejne bariery i walczą. Pomagamy im rozwijać się w każdej dziedzinie życie, zajęcia dostosowujemy indywidualnie do każdego dziecka. Opieką otaczamy także rodziny dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Wiemy, jak trudna i wymagająca jest opieka nad dzieckiem z autyzmem czy z zespołem Aspergera. Rodzice stają przed niecodziennymi wyzwaniami i by pomóc swoim dzieciom, sami potrzebują profesjonalnej pomocy – zarówno na poziomie wsparcia merytorycznego, jak i terapeutycznego. Nasi specjaliści zapewniają takie wsparcie, dzięki czemu rodzice mogą w pełni współuczestniczyć w terapii swojego dziecka. Wiedza, a także siła, jaką czerpiecie również od naszych psychologów i psychiatry, jest tak samo ważna dla Was, jak i dla Waszych pociech.

Nad ciągłym rozwojem pracują pedagodzy, a także psychiatra dziecięcy z Łodzi. Prywatnie i w małych grupach pracujemy nad motoryką, zachowaniem w stosunku do rówieśników i osób dorosłych, nad pilnowaniem porządku wokół siebie oraz higieny osobistej. Wspólnie staramy się, by dziecko miało jak największe szanse na samodzielność w dorosłym życiu. Psychiatra w Łodzi wsparciem merytorycznym otacza także rodziców, którym przyszło się mierzyć z zaburzeniami swojego dziecka. Duże doświadczenie oraz wiedza pozwala sprawnie dobrać odpowiednią terapię dla dziecka. Dużym powodzeniem cieszy się terapia behawioralna – w Łodzi prowadzona przez doświadczonych terapeutów, którzy rozpoczynają pracę z dzieckiem lub ją kontynuują.

Psycholog kliniczny i zdrowia ze specjalizacją w oligofrenopedagogidze, pedagog specjalny, psychiatra dziecięcy w Łodzi, w Centrum Psychologiczno-Pedagogicznym Futurum dbają o jak najszybszy rozwój Twojego dziecka, a Wam – rodzicom – służą wsparciem na każdym etapie terapii dziecka. Tylko tak kompleksowe działania przynoszą wymierne efekty. Wspólnie z Wami walczymy o sukces Twojego dziecka!

Specjaliści

Nasz zespół tworzą wyspecjalizowani terapeuci uczący się od najlepszych, posiadający wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu terapii dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Nasi specjaliści odbyli staże we wszystkich ośrodkach behawioralnych na terenie Polski oraz w zdobyli wiedzę o terapii w Stanach Zjednoczonych. Systematycznie poszerzamy naszą wiedzę na sympozjach, szkoleniach i stażach, dzięki czemu terapia w naszym Centrum spełnia standardy międzynarodowe.

Rozumiemy dzieci i ich zachowania dlatego jest nam łatwo wejść w ich świat i pomóc im nauczyć się funkcjonowania w trudnym dla nich środowisku. Prowadzone przez nas dzieci i młodzież osiągają sukcesy, krok po kroku zdobywają nowe umiejętności, a jakość ich życia i rodziny znacznie się poprawia.

Zespół terapeutów Centrum Psychologiczno-Pedagogicznego Futurum znajduje się pod stałą superwizją dr Neli Grzegorczyk-Dłuciak.

mgr Karina Nowaczyńska (Kałach)

Założyciel Centrum Futurum.

Psycholog ze specjalnością psychologia zdrowia i kliniczna, studia podyplomowe na kierunku oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną, terapeuta behawioralny, W trakcie procesu certyfikacji psychoterapeutycznej w nurcie poznawczo-behawioralnym, potwierdzającym kwalifikacje w zakresie prowadzonej praktyki psychoterapeutycznej. Ukończyła liczne kursy z zakresu diagnozy i terapii dzieci oraz osób dorosłych m.in. ponad 130h szkoleniowych w Polskim Instytucie Ericksonowskim z zakresu praktycznych umiejętności terapeutycznych, 80h szkoleń z zakresu neuropsychologii klinicznej dzieci, alternatywne i wspomagające metody komunikacji, MAKATON – program rozwoju komunikacji, Metoda Ruchu Rozwijającego (MRR) Weroniki Sherborne, szkolenia z zakresu terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, uczestnik licznych konferencji naukowych z zakresu psychologii, rehabilitacji i metod terapeutycznych. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej.

W Centrum Futurum zajmuje się diagnozą psychologiczną i terapią zaburzeń rozwojowych dzieci, trudności szkolnych, emocjonalnych i wychowawczych, diagnozą i terapią zaburzeń ze spektrum autyzmu, ADHD oraz trudnych zachowań. Prowadzi grupowe treningi umiejętności społecznych dla dzieci ze spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ponadto zajmuje się psychoedukacją rodziców oraz doskonali ich kompetencje rodzicielskie. Pracuje terapeutycznie z dziećmi, jako częścią systemu rodzinnego w zakresie takich problemów jak m.in.: rodzina niepełna, kryzys adolescencyjny, żałoba w rodzinie i inne. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli dotyczące pracy z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych. W konstruowanych i realizowanych przez siebie programach terapeutycznych dla dzieci wykorzystuje następujące metody lub ich elementy: stosowana analiza zachowania (ABA), inne techniki behawioralne, TEACCH, trening teorii umysłu, Metoda Dobrego Startu, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, program Knillów, muzykoterapia, pedagogika zabawy, terapia bajką i metaforą. Terapię osób dorosłych prowadzi w nurcie poznawczo-behawioralnym. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji certyfikowanych superwizorów.

mgr Anna Woźniak

Założyciel Centrum Futurum.

Pedagog specjalny, Certyfikowany Terapeuta Behawioralny, Certyfikowany Trener Treningu Zastępowania Agresji (ART®), ukończyła studia z pedagogiki terapeutycznej z rehabilitacją, studia podyplomowe z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania, zintegrowaną edukację wczesnoszkolną z przedszkolną, psychologię pozytywną w edukacji dzieci i młodzieży. Odbyła wiele szkoleń i warsztatów z zakresu diagnozy i terapii dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych m.in. wczesna diagnoza dzieci z zaburzeniem autystycznym, trening umiejętności społecznych, szkolenie zaawansowane PECS, znaki manualne i symbole Makaton, praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się, neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej, rozpoznawanie i terapia opóźnienia nerurorozwojowego u dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce oraz liczne szkolenia z zakresu praktycznych umiejętności dotyczących terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu jak np. redukowanie zachowań niepożądanych w praktyce klinicznej pod nadzorem Torleifa Rosslanda. Ponadto regularnie uczestniczy w konferencjach naukowych poświęconych tematyce terapii autyzmu i Zespołu Aspergera.

W Centrum Futurum zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z autyzmem, Zespołem Aspergera , ADHD i innymi zaburzeniami w zakresie prawidłowego rozwoju, Treningiem Zastępowania Agresji (ART®). Prowadzi grupowe treningi umiejętności społecznych, treningi umiejętności komunikacyjnych oraz treningi umiejętności szkolnych dla dzieci ze spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dla dzieci z zaburzeniami pokrewnymi. Specjalizuje się w pracy z trudnymi zachowaniami (agresja, autoagresja). Prowadzi szkolenia dla nauczycieli dotyczące pracy z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Programy terapeutyczne dzieci i młodzieży konstruuje i realizuje przede wszystkim w oparciu o zasady Stosowanej Analizy Zachowania (ABA), inne techniki behawioralne, TEACCH, trening teorii umysłu, Metoda Dobrego Startu, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, program Knillów, muzykoterapia, pedagogika zabawy. Terapię behawioralną prowadzi pod regularną superwizją certyfikowanego superwizora.

dr n. med. Iwona Makowska

Specjalista w zakresie psychiatrii osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży, psycholog. Od ukończenia studiów zatrudniona jako starszy asystent w Centralnym Szpitalu Klinicznym UM w Łodzi przy ul. Czechosłowackiej 8/10, przez ponad 10 lat na oddziale zaburzeń psychotycznych, obecnie na oddziale psychiatrii młodzieżowej. Ponadto, udział w licznych szkoleniach i konferencjach z zakresu psychiatrii, psychoterapii i psychologii.

W Centrum Psychologiczno-Pedagogicznym Futurum prowadzi diagnozy nozologiczne.

O Centrum

Centrum Psychologiczno-Pedagogiczne Futurum mieści się w cichej i spokojnej okolicy w centrum Łodzi. Gabinety terapeutyczne wyposażone są w sprzęt i pomoce dostosowane do możliwości percepcyjnych dziecka na każdym etapie rozwoju. W gabinecie wyodrębnione są strefy do pracy edukacyjnej przy stoliku, zabawy oraz integracji z rówieśnikami.

Galeria

Aby zobaczyć galerię kliknij w link poniżej

zobacz galerię